Pojęciu public relations oraz działaniom jakie za sobą niesie swój rozkwit na świecie przypisuje się latom sześćdziesiątym i siedemdziesiątym ubiegłego wieku. W Polsce pojawiło się ono stosunkowo niedawno i od razu zyskało dużą popularność. Trudno je jednoznacznie zdefiniować i przetłumaczyć na język polski, jednak najtrafniejszą może się wydawać „promocja reputacji”. Głównym zadaniem działań public relations jest informowanie społeczeństwa o istnieniu firmy lub osoby, która jest przedmiotem ich działań. Obecnie każda firma prowadzi swój „piar” świadomie lub nie. Niektóre zatrudniają do swojego zespołu ludzi zajmujących się wizerunkiem ich firmy, inne okresowo zlecają takie działania. Kreowaniem wizerunku zajmuje się zatrudniająca specjalistów w tej dziedzinie agencja pr. Agencje nie są zatrudniane przez jedną firmę. Prowadza one różne projekty często skrajnie różniące się od siebie. Ich podstawowym działaniem jest kształtowanie pożądanego wizerunku. Jednym z najczęściej wykorzystywanych działań pr są media relations. Polegają one na utrzymywaniu kontaktu z dziennikarzami, dzięki którym w mediach maja okazję zaistnieć informacje o dokonaniach i sukcesach firmy. Wykorzystuje się do tego takie narzędzia jak: informacja prasowa, wywiad okolicznościowy, relacja telewizyjna, program radiowy, zaproszenia dla dziennikarzy bądź stała rubryka w gazecie lokalnej. Trudno sobie wyobrazić w dzisiejszych czasach promocję i reklamę w profesjonalnym wydaniu właśnie bez wparcia takich agencji. Co ciekawe, public relations zdaje się być bardziej atrakcyjne niż np. klasyczna, kosztowna reklama. W oczach potencjalnych odbiorców takie budowanie wizerunku wygląda zdecydowanie bardziej wiarygodnie!
Agencja PR
Pojęciu public relations oraz działaniom jakie za sobą niesie swój rozkwit na świecie przypisuje się latom sześćdziesiątym i siedemdziesiątym ubiegłego wieku. W Polsce pojawiło się ono stosunkowo niedawno i od razu zyskało dużą popularność. Trudno je jednoznacznie zdefiniować i przetłumaczyć na język polski, jednak najtrafniejszą może się wydawać „promocja reputacji”. Głównym zadaniem działań public relations jest informowanie społeczeństwa o istnieniu firmy lub osoby, która jest przedmiotem ich działań. Obecnie każda firma prowadzi swój „piar” świadomie lub nie. Niektóre zatrudniają do swojego zespołu ludzi zajmujących się wizerunkiem ich firmy, inne okresowo zlecają takie działania. Kreowaniem wizerunku zajmuje się zatrudniająca specjalistów w tej dziedzinie agencja pr. Agencje nie są zatrudniane przez jedną firmę. Prowadza one różne projekty często skrajnie różniące się od siebie. Ich podstawowym działaniem jest kształtowanie pożądanego wizerunku. Jednym z najczęściej wykorzystywanych działań pr są media relations. Polegają one na utrzymywaniu kontaktu z dziennikarzami, dzięki którym w mediach maja okazję zaistnieć informacje o dokonaniach i sukcesach firmy. Wykorzystuje się do tego takie narzędzia jak: informacja prasowa, wywiad okolicznościowy, relacja telewizyjna, program radiowy, zaproszenia dla dziennikarzy bądź stała rubryka w gazecie lokalnej. Trudno sobie wyobrazić w dzisiejszych czasach promocję i reklamę w profesjonalnym wydaniu właśnie bez wparcia takich agencji. Co ciekawe, public relations zdaje się być bardziej atrakcyjne niż np. klasyczna, kosztowna reklama. W oczach potencjalnych odbiorców takie budowanie wizerunku wygląda zdecydowanie bardziej wiarygodnie!
Related posts: